10 טיפים לשמירה על ניקיון המשרד

 

10 טיפים לשמירה על ניקיון המשרד

ברגע שהמשרד נקי ומוסדר, אנו יכולים להיות יעלים יותר, פחות מפוזרים ומרוכזים באמת בעבודה שעלינו לעשות,אם סביבת העבודה שלנו לא תהייה נקייה, הפח יהיה עמוס והשולחן שלנו גם הוא עמוס בניירת, יהיה לנו מאוד קשה לעבוד ולעשות את המשימות המוטלות עלינו.

 

איך עושים את זה?

1.מנקים לפני שמתחילים לעבוד

הדבר הכי נוראי הוא להתחיל את הבוקר כאשר עמדת העבודה שלך מלוכלכת ומבולגנת,לפתוח ככה את הבוקר זה הצצה לאיך יראה שאר היום שלך ומניסיון אישי,זה לא הדבר הכי נעים.

כוסות קפה מאתמול,מסמכים זרוקים עם השולחן מיום העבודה הקודם ועוד חפצים שפזורים להם בצורה רנדומלית הם לא מראה מלבב…

2.דאגו לנקות מיד אחרי שאתם אוכלים

אם אתם נוהגים לאכול במשרד,על שולחן העבודה שלכם מול המחשב,דאגו להשאיר אחריכם סביבה נקייה ומסודרת ולנקות מיד בתום הארוחה.(אלא אם אתם רוצים כתמים של ספגטי בולונז על המסמכים שלכם)עשו לעצמכם חוק,מיד לאחר הארוחה אתם לוקחים סמרטוט,או נייר סופג ומעבירים ניגוב. שימו ריחן על השולחן-נתונים סטטיסטים מראים שבמשרדים בהם יש ריח טוב (בישום) רמת הפרודקטיביות עולה בכ30%,בכל הנוגע למשרדים העוסקים במכירה הנתונים גבוהים יותר ועומדים על כ-40%אז אולי שווה לכם לקנות ריחן בפעם הבאה שאתם מתדלקים ביילו.

3.מדברים על זה

מפריע לך שהמשרד לא נקי? ניקיון המשרד לא עומד בסטנדרטים שלכם?

נסו את זה לדיון בישיבה השבועית, או פשוט לשלוח מייל לכל עובדי המשרד.

תזכורת מתמדת בישיבות או בשיחות בפינות המשותפות במשרד יכולה להעלות את רמת הערנות של העובדים האחרים.נסו להסביר את עצמיכם ואת חשיבות הניקיון במשרד בצורה ברורה לשאר חבריכם לעבודה,נסו לעזור להם לדמיין מצב בו המשרד נקי ומסודר במשך כל היום,איך זה יגרום להם להרגיש? האם לא יהיה להם יותר נעים להסתובב ולעבוד במשרד נקי שכזה?

4.פרסום,פרסום,פרסום

כולנו יודעים שבכדי לקחת משהו לשלב הבא צריך לפרסם אותו…

הכנת שלטים קטנים לתזכורת  העובדים על שמירת הניקיון סטייל:

"חייל שפר הופעתך" זכור לכם מאיפשהו? אומנם שיטה קצת ישנה ופרימיטיבית, אבל מוכחת כעובדת! התזכורות הקטנות האלו נכנסות לתוך התת מודע שלנו וגורמות לנו להצמד לשגרת החיים הרצויה.

שלטים נוספים כגון: אנא שמור על ניקיון הכלים או "כולנו חיים באותו המשרד,אנא שמור על ניקיונו" מוכחים כמוצלחים ותורמים לשיפור הניקיון במשרד.

טיפ קטן מאיתנו: נסו לחדש את השלטים מדי פעם והוסיפו איזה תמונה או משפט חמוד שיעשה את האווירה והבקשה לשמירה על הניקיון קצת יותר ידידותית…

צירפנו לכם מספר אופציות חמודות,מוזמנים לשמור ולהדפיס

 

 

5.מי תורן היום?

בכדי שהאחריות על ניקיון המשרד לא תיפול על אדם אחד דאגו לתורנות ניקיון וסדר במשרד.התורנות תגרום לאנשים להיות יותר פעילים בנושא (יהיו ימים בהם הם יהיו אחראים ולא ירצו שילכלכו להם את המשרד).בטווח הרחוק התורנות תעזור לאותם אנשים שלא היה להם אכפת מהנושא להפוך לחסידי הנושא,אתם תראו!

כך בעצם אנו גורמים לכולם להיות מעורבים בניקיון המשרד ושמירה עליו,חלוקת האחריות מתחלקחת בין כולם שווה בשווה וכך נוכל להיות בטוחים שנגיע מחר בבוקר למשרד נקי ומסודר.

6.הגיע הזמן להוציא את התותחים הכבדים

אם המצב לא משתפר לעצמו לאחר שעשיתם את כל זה,פשוט דברו עם הבוס תעבירו לו את כל הדברים שמפריעים לשגרת החיים התקינה שלכם במשרד ותסבירו לו שכך לא מתנהל משרד תקין,הוא כבר ידאג לכנס ישיבה שתעזור לשיפור המצב.

בין אם אתם מעסיקים מנקה באופן פרטי או מעסיקים חברת ניקיון,כינוס ישיבה ודיבור באופן גלוי על הדברים תמיד יכול לשפר את המצב…

7.העסיקו אנשי מקצוע

בכדי להגיע למצב בו ניקיון המשרד עומד בסטנדרטים שלכם,נסו לפנות ולהתייעץ עם חברת ניקיון חיצונית.

(תוכלו לקרוא בהרחבה במאמר הבא)

חברת ניקיון כנראה תעשה לכם סדר וארגון בכל הנוגע לניקיון המשרד,תפעול עובד/י הניקיון ותעניק לכם שקט נפשי להמשיך בעבודתכם ולא לדאוג לנושא זה יותר מדי.

לפני שאתם נפגשים עם חברת ניקיון דאגו להכין מראש את הנתונים הבאים:

כמות ימי ושעות העבודה במשרד המוקצים לניקיון.

כמות עובדי ניקיון הדרושים לביצוע עבודות הניקיון.

האם ניקיון המשרד מתבצע מחוץ/בתוך שעות פעילות המשרד?

האם חברת הניקיון תדאג לספק את חומרי הניקיון?

כדאי כמה שיותר להגיע למצב בו אנו יודעים את התשובות לכל השאלות האלה ואם לא תמיד אפשר להתייעץ ביחד במהלך הפגישה עם חברת הניקיון.

לערוך יום אחד בשבוע/חודש של ניקיון יסודי במשרד.

 

8.דאגו לערוך יום אחד בשבוע/חודש של ניקיון יסודי במשרד

המשרד הוא הבית השני שלנו,

ניקיון המשרד ביום-יום היא עוד אחת מהמשימות השוטפות שלנו,אך מה לגבי ניקיון יסודי של מקררים? מדפים? חלונות? שטיפה יסודית של הרצפה,תריסים?

בכדי שנוכל להגיע לכל הניקיונות הללו עלינו לבודד יום אחד בשבוע/חודש בו אנו עוסקים אך ורק בניקיונות לא מהשורה הראשונה ומטפלים בדברים להם אין לנו זמן ביום-יום.

סידור עבודה יכול להקל לנו על החיים,

בסידור העבודה יפורטו העבודות הלא שגרתיות שיעשו אחת לשבוע/חודש כדוגמא הבאה:

 

9.דאגו למלאי חומרים

כמה פעמים נתקלתם במנקה שהגיע אליכם ואמרה שהיא לא יכולה לנקות כי אין לה נוזל חלונות?

הרבה פעמים עובדי ניקיון מסוימים משתמשים בחומרי ניקיון שונים,לכן תמיד כדאי ורצוי להתייעץ איתם בהעדפה האישית שלהם לחומרי הניקיון, בסופו של דבר הם הצרכנים העיקריים במוצרים אלה בניקיון המשרד.

בשורה התחתונה:

בכדי שניקיון המשרדים שלכם יעמוד בציפיות שלכם,אתם זקוקים להחזיק במלאי של חומרי ניקיון.יש לנהל את המלאי ולדאוג לאספקה וחידוש המלאי ברמה השבועית בכדי שהדבר יעבוד כמו שצריך.

 

10.אומדן ציפיות

בסופו של יום ניקיון משרדים בצורה נכונה הוא שילוב בין כל האלמנטים שציינו לפניכם במאמר זה.נסו לשלב בין כל המרכיבים בכדי לקבל את הנוסחא המנצחת עבורכם.כל אחד מגדיר את המונח "נקי" בצורה שונה ומשמעות המילה עשוייה להשתנות מאדם לאדם.

הגדירו מראש מהם הסטנדרטים שלכם בכל הנוגע לניקיון המשרדים שלכם ערכו רשימה וסידור עבודה,דאגו לערב את כלל המשרד ומנו תורנים שיהיו אחראים לבקרה מתמדת על הפעולות בהם בחרתם לנקוט.

במידה ואתם זקוקים למענה מקצועי ואחראי של גורם חיצוני בדמות חברת ניקיון-נשמח לתת לכם מענה וייעוץ ללא עלות.

שתף פוסט:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

לייעוץ והצעת מחיר

מי אנחנו?

חברת נפטון פעילה בתחום הניקיון משנת 2015 והוקמה מתוך הצורך לתת מענה רענן וחדש לתחום הניקיון העסקי והארגוני תוך שמירה מלאה על זכיות העובדים אנו פועלים בתחום ניקיון המשרדים,ארגונים,מפעלים,אולמות תצוגה ועוד כחלק ניכר מהאני מאמין שלנו אנו דוגלים בתשומת לב רבה לתחום השירות בחברה ופועלים על מנת לשפר אותו באופן רציף וקבוע

מאמרים נוספים

צו הרחבה בענף הניקיון

כיום ישנם חוקים נוקשים בכל הנוגע להעסקת עובדים בתחום הניקיון,בואו לגלות מהם   איזה חוקים חלים עלינו כמעסיקים?   כמעסיקים פרטיים,במידה ואנו מעסיקים יותר מעובד

ניקיון משרדים בחיפה

הרבה דברים נכתבו וסופרו על העיר היפה הזו, חיפה היא העיר השלישית בגודלה בישראל ומתגוררים בה יהודים וערבים כאחד בחיפה מתגוררים מעל 300,000 אלף תושבים

מהם האזורים הכי מזוהמים במטבח שלכם?

איזה סכנות בריאותיות נמצאות בכיור שלכם ואיך נמנעים מהם?   גם אם המטבחון המשרדי שלכם נראה נקי ומצוחצח, המטבח הוא קרקע פורייה למיליוני חיידקים שמתחבאים

מה מסתתר בתוך המקרר שלכם?

המקרר שלכם מכיל יותר חיידקים מאשר ברוב המקומות במשרד שלכם,מהם הסיכונים שאתם נחשפים אליהם? ואיך דואגים לשמור על המקרר נקי? חידקים נוצרים במקרר שלכם,בין אם

כתיבת תגובה

פוסטים קשורים

צו הרחבה בענף הניקיון

כיום ישנם חוקים נוקשים בכל הנוגע להעסקת עובדים בתחום הניקיון,בואו לגלות מהם   איזה חוקים חלים עלינו כמעסיקים?   כמעסיקים פרטיים,במידה ואנו מעסיקים יותר מעובד

ניקיון משרדים בחיפה

הרבה דברים נכתבו וסופרו על העיר היפה הזו, חיפה היא העיר השלישית בגודלה בישראל ומתגוררים בה יהודים וערבים כאחד בחיפה מתגוררים מעל 300,000 אלף תושבים

מהם האזורים הכי מזוהמים במטבח שלכם?

איזה סכנות בריאותיות נמצאות בכיור שלכם ואיך נמנעים מהם?   גם אם המטבחון המשרדי שלכם נראה נקי ומצוחצח, המטבח הוא קרקע פורייה למיליוני חיידקים שמתחבאים

מה מסתתר בתוך המקרר שלכם?

המקרר שלכם מכיל יותר חיידקים מאשר ברוב המקומות במשרד שלכם,מהם הסיכונים שאתם נחשפים אליהם? ואיך דואגים לשמור על המקרר נקי? חידקים נוצרים במקרר שלכם,בין אם